dalkullans

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Liza - 6 december 2011 19:06

Har varit hos hästarna och gjort kväller. 
Jag är ganska mörkrädd och stallet ligger faktiskt i skogen så det är ganska mörkt
på vägen dit. En mörk grusväg och sen kommer stallet.
Där har vi iaf lampor så att man slipper famla i mörkret.
Tog ena hunden med mig som sällskap när jag gick.


Först mockade jag åt min kära prydliga häst. Allt bajs i en hög.
Super enkelt att mocka, sen blev det att packa hö och göra i ordning krubbskrammel.
Hästarna stog vid grinden och hängde när jag gjorde klart.

Vi har hagen ända fram till stallet, men vi har satt en tråd och några stolp
så vi har en liten plan framför boxarna.
 

Hästarna utanför stallet, fast nu sitter det stolp och tråd där hästarna står.

 


Vi ska göra om så vi får en riktig
stallplan utanför till nästa år. Det skall även upp ett tak utanför boxarna så vi

har någonstans att stå och göra i ordning hästarna.

Sen skall det byggas en LITEN sadelkammare. Bara för det viktigaste, inget flådigt lyx  


Sambon funderar även på att sätta upp en solcellsstrålkastare nere vid våran
volt i hagen där vi brukar rida. Kan vara bra i vinter när vi ska rida där.


När jag var klar i stallet kom min snälla papps och hämtade mig och vovven.
Skönt att åka bil hem. Det var ganska kallt ikväll!

När jag kom hem blev det att svischa ihop något ätbart. Det fick bli
vårrullar som jag friterade och sen kokade jag ris till.. yum yum    


Av Liza - 6 december 2011 16:17

Kom precis hem. Har varit upp till hästarna med en ny laddning vatten.

Nu på vintern kör vi dunkar och det behövs fyllas på ganska ofta kan jag säga.

Vatten är minst lika viktigt på vintern som om sommarn!
Och att det skulle gå åt mindre vatten på vintern märker jag då inte av på våra hästar.
Dom dricker precis som vanligt, både inne och ute. Det är bara prat!

Vi lät hundarna busa lite i skogen medans vi fyllde på vatten osv.
Här är en bild på ena vovven som vi har. Max heter han.


 

Av Liza - 6 december 2011 14:18

Har shoppat vinterskor, broddar och en broddnyckel. Dock inga broddar på bilden
eftersom dom råkade hamna i Maddes påse    


 

Om ett tag kommer en bekant förbi som jag inte träffat på evigheter.
Det skall bli riktigt trevligt att ses  


Senare blir det stallet, mockning och insläpp.

Uppdaterar mer senare! Ciao! 


Av Liza - 6 december 2011 11:30

 

Av Liza - 6 december 2011 09:00

Hästens synvinkel är över 300 grader – med andra ord kan den se från sin ena has till den andra.

 
Källa.

Av Liza - 6 december 2011 07:46

God morgon!

Min förkylning verkar aldrig vilja ge sig  
Jag är verkligen dunder förkyld på mornarna, och halsen ska vi inte tala om.
Rösten är jag glad om jag får behålla. SUCKAR! Under dagen blir det lite bättre
men sen på kvällen kommer det tillbaka och blir sämre igen.

Sitter och dricker en kopp kaffe. I hopp om att känna sig lite piggare.

Beställde en ny almanacka i söndags, Stallboken heter den.
Hoppas den dyker upp under den här veckan! Beställde en sån förra året
och jag var riktigt nöjd. Dock skrev jag inte allt för flitigt som jag planerar
att göra nu. Jag måste ha lite struktur på saker och ting och en kalender
kan vara bra att ha med sig över allt  

Eftersom jag har sån bildbrist så slänger jag upp en egobild.
Tagen i fredags innan vi gick på krogen.
   


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards