dalkullans

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Liza - 4 december 2011 19:55

Shires vintertäcke. Några små revor i yttertyget.
Gissar på ca 100-200 g fyllning. Pris: 75 kr + frakt!

   


Thermo master ofodrat regntäcke. Storlek 135. Pris: 100 + frakt.

   

Av Liza - 4 december 2011 15:26

Jag har insläppet ikväll. Men jag åkte upp för nån timme sedan och mocka så jag skulle
ha det gjort inför kvällen. Mockade även åt Madde eftersom hon tog Pelles box igår.
Det är så bra när man kan hjälpas åt när det behövs!

När jag kom upp var min sambo där uppe redan och höll på med att installera
kaminen i husvagnen. Först mockade jag åt Pelle, han har så prydligt i sin box.
Han bajar alltid på samma plats i boxen. Sällan som han kissar inne, har bara
sett honom kissa ute. Så det är ganska lätt mockat hos honom.
Faxen därimot har lite mer oordning i sin box,men det börjar faktiskt bli lite bättre   

Efter mockningen fyllde jag på vatten i båda boxarna och la in kvällshöt + krubbskrammel.

Gosade lite med Pelle i hagen innan jag cyklade hem. Han har blivit så mysig i hagen.
Förut vände han sig bort och ville inte att man skulle komma och klappa på honom.
Men nu för tiden så kommer han oftast fram, eller så står han kvar när man kommer fram till honom.




Gos-Pelle och Faxen i hagen.

Åååh vad jag saknar att rida! Men på torsdag kommer hovis och slår på VINTERDOJJER!! YEY!!


Nu ska jag roa mig med att spela lite på FB medans det finns tid över    

**

Av Liza - 4 december 2011 11:38

 
Av Liza - 4 december 2011 09:22

För en vecka sedan fick vi lite snö som låg kvar en liten stund.
Men det är fortfarande grönt ute nu och inte ett spår av snön  


Så.. helgen som har varit har sett ut ungefär såhär.
Fortfarande förkyld och halsen är helt ur funktion. Rösten tryter
om vart annat så mellanåt har jag ingen röst alls.

Dock följde jag med en kompis och hennes boyfriend ut på krogen
en liten sväng i fredags. Drack nån drink och två cider, dansade lite
och sen tog jag taxin hem innan krogen stängde. Alldeles lagomt!
Vi hade trevligt, det var inte så mycket folk ute men det gör inte mig så mycket.
Jag går ut för att ha trevligt med mitt egna sällskap,dansa och ha roligt.

Igår började jag dagen tidigt. Vaknade före åtta pga min dumma förkylning som
gör så det blir svårt att andas på mornarna. Hua! Hatar det här!
Gick upp och gjorde frukost och sen myste hela familjen i soffan en stund.
Mitt på dagen var det barnkalas som gällde för sonen. Han kom hem och hade vunnit
4-kampen och hade fått dipolom och pris. Kan lova att han var stolt  

På eftermiddagen blev det att åka och hämta hö. Det regnade och blåste massor,

inte alls nå trevligt väder att hämta hö i. Om ca 1 vecka ska vi iväg igen och hämta resten.
Tänkte passa på att fylla upp innan jul och nyår. Förhoppningsvis ska höförrådet hunnit blitt
klart tills dess också.

Så på sätt och vis har det varit bra att det inte toksnöat ännu. Så vi hinner klart med allt
som skall göras INNAN snön kommer.

Nu blev det ett sånt här tråkigt inlägg utan bilder igen.
Måste skärpa mig och ta lite nya kort på hästarna osv som jag kan uppdatera med. 
 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards