dalkullans

Alla inlägg den 5 december 2011

Av Liza - 5 december 2011 19:30

Har varit uppe vid stallet och tagit emot ett lass med spån.
Första gången vi hämtar och har en hög som vi kommer ta ur.
Känns riktigt bra att ha massor med spån hemma att ta av  
Blir bara dyrt i längden att köpa små balar på Granngården.


Tog in hästarna för kvällen innan vi for hem.
Passade på att borsta och mysa lite med Pelle innan vi gick hemåt  

  

Resten av kvällen spenderas i soffan. Softish!

Av Liza - 5 december 2011 11:02

Just nu känns det som om jag bara vill gå och gräva ner mig.
Jag är deprimerad och har en diagnos som innebär att jag svänger
i mitt mående. Det är jätte jobbigt och det tär på en väldigt mycket.
Jag försöker "skärpa" mig men det går inte.
När man väl hamnar i "depp" stadiet så är man liksom fast där.


Jag går fortfarande hos läkare för att hitta en bra medicin 
som ska hjälpa mig. Men det är svårt att hitta någon!
Jag är konstant trött, har inget driv och det mesta blir väldigt tugnt.


Att ha häst för mig är jätte bra medicin. Det är något som får mig
att komma iväg och göra saker. Annars när det gäller andra grejer så
kanske jag inte alltid tar mig iväg.


Ibland kan det vara skönt att glänta lite på sig själv och skriva av sig.
Det är fruktansvärt jobbigt att ena stunden vara glad och uppåt,
nästa så känner jag mig jätte ledsen och nere. 
Jag håller lätt saker för mig själv och berättar sällan för min omgivning
om hur dåligt jag faktiskt mår. Det är inte alltid så bra. För tillslut orkar man
inte hålla masken och låtsas vara glad.... 

Av Liza - 5 december 2011 08:37

Klockan ringde kvart i sju. Gick upp och gjorde frukost åt sonen,

sen tog sambon över och jag gick upp till hästarna. Halv åtta var jag i stallet.
Idag fick Pelle ta på sig sitt nya vintertäcke. Det var råkallt i morse *brr*
Täcket satt riktigt bra! Och snyggt var det. Bilder kommer senare för det var
alldeles för mörkt att ta kort. Provade två bilder men det blev så suddigt och mörkt.

Hästarna fick sin frukost och jag mockade åt Pelle. Gjorde även i ordning hö
och krubbskrammel till kvällen.

Och på torsdag kommer hovis! Längtar så efter vinterskorna     
 
Nu ska jag dricka mitt morgon kaffe!

    



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards