dalkullans

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Liza - 2 december 2011 15:18

Runt lunch blev det en cykeltur till stallet tillsammans med Madde.
Vi tog in hästarna i boxarna en stund och pysslade om dom lite.
Pelle var dränkt i lera från halsen och bak till rumpan typ *lermonster ab*

Fick lov att ta lite pälsglans i manen också för topparna var som tovor.
Leran gör sitt  


Här är en bild när Pelle står och halv myser medans jag borstar.
Dock måste jag göra något åt den där FULA toffsen bakom öronen
som dom har klippt och sparat ut sen förra ägaren. Antingen får jag
stå ut och låta det växa ut, han är typ "travar-klippt" bakom öronen,
eller så klipper jag av det lika igen. Fast jag vill ju helst bara ha lite klippt
för grimman och tränset. vi får se hur det blir.. 

  

 

Jag är så underbart glad att Pelle kom in i mitt liv.
Han är verkligen som en dröm i all hantering. Han bara tar allt som
det kommer, så himla cool. Precis en sån häst som jag alltid drömt om.
Och tänk om jag inte hade ringt på den där andra hästen, då hade jag aldrig
fått reda på att Pelle fanns.

Såhär var det.. jag hittade en annan häst på annons som jag var lite intresserad av.
Vi ringde på den och det visade sig att den hästen hade samma skada som Olivia
led av. Därför backade jag direkt och vi sa att vi inte var intresserade och förklarade läget
för ägaren. Hon förstog och sa att hon hade en annan häst också till salu men han var lite dyrare.
Vi tittade på bilder på Pelle och jag fastnade direkt när jag såg honom.
Så vi beslutade oss för att åka och titta och klappa lite iaf.
Pelle är jätte charmig så han charmade mig.
Jag tyckte dock det var svårt att titta på en annan häst när jag hade
en redan. Jag visste ju inte alls hur det skulle bli med Olivia då.
Men vi behövde både sällskap till Faxen och jag ville ha en häst som höll för ridningen.

Vi åkte hem och funderade i ett par dagar. Ägaren ringde upp oss och frågade om vi
fortfarande var intresserade, och det var vi. Så vi åkte tillbaka och hämtade hem Pelle.
Jag ångrar inte en sekund över att jag tog hem honom.
Jag prov red inte på plats utan gjorde det hemma i lugn och ro, då jag litade på ägarens ord.
Och det kändes jätte skönt att få lära känna honom från backen först.

Jag har haft väldigt jobbigt med ridningen, som gjort att jag blivit skrämd.
Det är en lång historia men Pelle fick mig att slappna av. Och när jag väl kom
upp på hans rygg så kändes allt kanon bra! Han är en riktig klippa att sitta på.

Jag saknar Olivia! Men jag ångrar inte mitt beslut om att låta henne somna in.
Hon var verkligen speciell, hon fångade mitt hjärta! ÄLSKADE HÄST   
 

Av Liza - 2 december 2011 07:46

Hade planerat igår att jag skulle sova länge idag eftersom jag inte har utsläpp.
Gissa vem som vaknade före sju i morse? JO, JAG! Morr!

Den här förkylningen hänger kvar så man knappt kan andas på morgonen.
Är väl lite därför man vaknar tidigt antar jag.
Trodde att de vände igår när jag var så pigg men idag känns det lika segt.

Alvin vaknade ungefär samtidigt som mig, han hade bråttom upp.
Gissa varför.... Han ville öppna sina kalendrar. Han har två stycken.
En choklad med bilarmotiv och en Star Wars legokalender  
Det är viktiga saker att göra på morgonen *hihi*


Nu är det dags för frukost!


 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Välkommen till min blogg!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards